reklama

Malý princ - do hĺbky, do širky

Nedalo mi to a tak znovu o ňom píšem..trošku obšírnejšie:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Ak by sa táto knižka začala: ,, Kde bolo, tam bolo ... " asi by som jušmahom roky zatvorila a pomyslela si- ďalšia obyčajná rozprávka. Lenže keď somju otvorila, uvidela som klobúk a to ma akosi zaujalo. Tak som začala čítať.. aza chvíľu som sa začala hanbiť. Žeby som aj ja patrila až k tým dospelým?Videla som klobúk namiesto veľhada kráľovského ako trávi slona. Inšpirovalo mato a tak som sa pohodlne usadila a pokračovala. Potom prišla pasáž ktorúzbožňujem: ,,Prosím... nakresli mi ovečku. " Či nie je nič dôležité prestrateného v púšti? Malému princovi z menšej planéty ako on sa uspokojil sovečkou v krabičke. A nad týmto som sa musela zamyslieť. My ľudia sme zovšetkým nespokojný. Ak nakreslil ovečku tak jedna bola chorá, druhá stará atretia bola baran. V krabičke bola presne taká akú chcel, pretože si jupredstavil podľa jeho predstáv.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malý princ pochádzal z veľmi malej planéty. Veď okrem Jupitera, Zeme,Venuši, ktorým ľudia dali meno, sú ešte stovky malých planét. Jeden tureckýhvezdár našiel asteroid B612 ale nikto mu neuveril ,pretože na medzinárodnomastronomickom kongrese nebol oblečený podľa ich predstáv. Keď svoj výkladzopakoval slušne oblečený, teda v elegantnom fraku všetci mu hneď uverili. Tuautor veľmi dobre načrtol povahu nás ľudí, teda dospelých:) Ak spoznáme novéhopriateľa nestačí nám ho opísať podľa hlasu, jeho záujmov, jednoducho si tonevieme predstaviť, ale keď už vieme koľko má rokov, koľko zarába jeho otec,koľko váži, hneď máme jasno a už vieme o ňom všetko . Sme v takom svete, že očíslach sa točí všetko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pasáž s baobabmi ma tiež veľmi zaujala. Citácia: ,, Je to otázka disciplíny.Keď dám ráno do poriadku seba, treba starostlivo upratať aj planétu. Musím saprinútiť pravidelne vytrhávať aj baobaby, hneď ako sa dajú rozoznať od ruží, naktoré sa veľmi podobajú, keď sú ešte malé. Je to veľmi nudná, ale veľmi ľahkárobota. " Autor nám tu pomocou "čistenia planéty" radil ,aby smeprácu neodkladali na inokedy. Keď to nespravíme hneď, začne sa nám to kopiť avyrastú nám baobaby, ktorých sa už nezbavíme:)

Malý princ sa vďaka svojej kvetinke ocitol na Zemi. Jedného dňa mu vyrástlana jeho maličkej planéte. Bola krásna, dojímavá...ale nie všetko čo je zlato sablyští. Okrem toho že nedostatkom vzhľadu netrpela, vo vnútri bola namyslená, arogantnáa vôbec nie skromná. Malý princ mal svoju kvetinku rád, ale tým ako sasprávala, vyvolala v ňom smútok. Kvetina svojou vôňou však napĺňala celúplanétu, ale on sa z toho nevedel tešiť. Keby, ako povedal, bral kvetinu podľaskutkov a nie podľa slov, dopadlo by to inak. Často krát posudzujeme ľudí podľatoho čo povedia a nie podľa toho čo robia. Niekedy sú dôležité skutky a činyako slová, ktoré tak rýchlo ako vyslovíme zabudneme...ale činy nám ostanú vpamäti ešte veľmi dlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým prišiel malý princ na Zem, prešiel viacero planét. Na každej planéte boljeden človek. Tu autor vykreslil rôzne povahy ľudí. Na prvej stretol pyšnéhokráľa, ktorý chcel každému vládnuť, všetci boli poddaní. No kráľ vedel, že akniekomu rozkáže niečo, čo je nereálne, aby spravil a on to nespraví, je na vinekráľ. Preto by sme mali prosiť a žiadať ľudí len o to, čo sú schopný spraviť,veď to je základom autority. Ak ich požiadame o nezmysel, ľudia sa zbúria avznikne revolúcia.

Na druhej planéte býval márnivec. Ak začnem vetou, ktorú napísal autor, hneďkaždý pochopí ku komu to malý princ prišiel. ,,Ach, ach! Prišiel ma navštíviťobdivovateľ!" Opísal ľudskú vlastnosť a to namyslenosť. Každý je pre nehoobdivovateľ. Myslím, že by mu sedelo označenie ,,Narcis". Má rád len seba,povýšenecky sa správa k ostatným. Ak ste sa v tomto človeku spoznali, vstúptesi trochu do svedomia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretiu planétu obýval pijan. Toto by som teda nenazvala ľudská vlastnosť,ale bohužiaľ smutnou problematikou. Prečo pije? Lebo sa hanbí...a prečo sahanbí? No, lebo pije... Že nezmysly? A čo také rozumné môže opitý človekpovedať alebo spraviť?

Štvrtá planéta patrila biznismenovi. Táto časť mi veľmi pripomína dnešnúrealitu. Ako som už písala, všetko sa točí okolo číslach až môže niekomu z tohošibnúť. Biznismen je vážny človek, je zaneprázdnený svojimi číslami. Vlastnísvoje hviezdy, ale to tvrdí len on. Úplne zbytočná robota, ale on je veľmizaneprázdnený. Tu by sa mohli spoznať vorkoholici. Pre nich je podstatou životelen práca...a čo takto rodina, priatelia? Ale prosím vás...veď oni majú rodinu-svoje čísla. :)

Piata planéta bola zvláštna. Býval na nej lampár, ktorý si dôkladne plnilsvoju prácu Prečo ju autor nazval zvláštnou? Rozmýšľala som nad tým a keď somsi to prečítala ešte raz napadlo ma. Bola to prvá planéta, kde malý princstretol človeka, ktorý robil naozaj niečo užitočné a nie len pre seba, ale precelý svet. Pri návšteve malého princa zhasol a zapol lampy veľmi veľa krát. ..aprečo? Svet sa takým rýchlym tempom pomohol dopredu, že lampár nemá žiadenoddych...hm...Kam sa tak všetci ponáhľame?

Šiesta planéta bola veľmi veľká a býval na nej zemepisec. Zapisoval veci,ktoré sa dozvedel od cestovateľov...zapisoval moria, rieky, oceány,pohoria...ale nikdy ich nevidel naozaj. Tak načo sú mu krásy svety, keď ichneuvidí vlastnými očami a nepocíti svojimi zmyslami? A prečo to zemepisec nikdynevidel? No pretože on je vážny človek a nemá čas sa niekedy len tak túlať.

Siedmou planétou bola Zem. Na nej býva veľa ľudí. Veľmi veľa vážnych ľudí azaneprázdnených, veľa pijanov, márnivcov, biznismenov, zemepiscov...tedadospelých:) Malý princ sa porozhliadal po Zemi, ocitol sa na púšti. A tu jeďalšia skvelá pasáž s líškou :)

,,Ak chceš mať priateľa, skroť si ma!" Spieva to aj Jana Kirschnerovavo svojej piesni. ..Veď skrotiť znamená, vytvoriť si puto.." :) Čo znamenáto puto? Je to priateľstvo, dôvera...Určite to neopíšem tak dobre ako to opísalautor. Toto je naozaj vynikajúca časť a prinúti človeka aj trošku porozmýšľať nadtým...A takto by som to uzavrela...Odchod malého princa bol pre mňa smutným askoro po každom prečítaní som neudržala slzy..

Martina Mravíková

Martina Mravíková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som taká aká som:)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu